Embaràs

La quiropràctica pot ajudar la columna i la pelvis a suportar els efectes de l’embaràs restablint l’estat d’equilibri.

Durant l’embaràs, el centre de gravetat de la dona es mou cap a la part davantera de la pelvis. Aquest pes addicional a la part davantera provoca estrès a les articulacions de la pelvis i la zona lumbar. A mesura que la criatura va creixent el pes addicional provoca un augment de la curvatura de la zona lumbar, la qual cosa suposa encara més estrès a les fràgils articulacions facetàries de la part posterior de la columna. Qualsevol problema preexistent a la columna de la dona sol veure’s exacerbat a mesura que la columna i la pelvis se sobrecarreguen, i sovint apareix dolor i dificultats per dur a terme les activitats quotidianes normals.

Alguns estudis han demostrat que aproximadament la meitat de les dones embarassades pateixen dolor lumbar en algun moment de l’embaràs. Això es dóna sobretot al tercer trimestre, quan el cos del fetus guanya més pes. El tractament quiropràctic durant l’embaràs pot alleujar i fins i tot prevenir el dolor i el malestar que són tan freqüents en aquest període i crea les condicions perquè el part sigui més fàcil i més segur. És una manera segura i eficaç d’ajudar la columna i la pelvis a fer front al ràpid augment d’estrès físic restablint l’estat d’equilibri. De fet, la majoria de dones consideren que la quiropràctica les va ajudar a evitar l’ús de medicaments contra el dolor durant l’embaràs, i els estudis han demostrat que els ajustaments quiropràctics ajuden a reduir el temps de durada del part.