Recuperació de la fuetada cervical

Amb un tractament adequat moltes fuetades cervicals moderades es curen en un termini de sis a nou mesos. Malgrat això, més del 20% de les persones que pateixen lesions derivades d’una fuetada continuen experimentant dolor, debilitat o restriccions de moviment dos anys després de l’accident.   Malauradament, la immensa majoria d’aquestes persones continuaran patint un cert grau d’incapacitat o dolor durant molts anys després de l’accident, fins i tot, durant tota la seva vida.

La fuetada cervical és un trastorn especial que requereix l’experiència d’un professional de la salut expert preparat especialment per treballar amb aquest tipus de lesions. El tractament més eficaç per a les fuetades cervicals és una combinació de tractament quiropràctic i rehabilitació dels teixits tous.

El tractament quiropràctic

El tractament quiropràctic utilitza la manipulació manual de la columna per restablir el moviment i la posició normals de les vèrtebres de la columna.   És, amb molta diferència, el tractament individual més eficaç per minimitzar l’impacte a llarg termini de les lesions causades per una fuetada cervical.

Intervenció mèdica

En alguns casos greus de fuetada cervical pot ser necessari comptar amb un tractament mèdic com a part del pla de tractament global. Entre els tractaments mèdics més habituals es troben l’ús de medicaments antiinflamatoris, relaxants musculars, injeccions als nusos musculars i, en alguns casos, injeccions epidurals. Aquestes teràpies s’haurien d’utilitzar per alleugerir del dolor a curt termini, si és necessari, però no ser el centre del tractament. Després de tot, un medicament no pot restablir el moviment normal de les articulacions ni estimular la reparació dels músculs sans.   Afortunadament, la cirurgia només és necessària en alguns casos d’hèrnies discals, quan el disc pressiona la medul·la espinal, i en alguns casos de fractures de la columna.