Causes de la lumbàlgia

Hi ha molts trastorns diferents que poden provocar una lumbàlgia, per exemple, un esquinç de lligaments, una distensió muscular, hèrnies discals, nusos musculars i articulacions inflamades. A més, altres factors com ara l’artritis, les males postures i l’obesitat també poden provocar dolor.  Els quiropràctics són els experts en diagnosticar la causa i determinar el tractament més adequat de la lumbàlgia. Aquestes en són algunes de les causes més habituals:

Subluxacions

Quan existeix una alteració en el moviment o la posició normals de les vèrtebres, el resultat és dolor i inflamació. Les subluxacions poden provocar una lumbàlgia debilitant. Afortunadament, les subluxacions són fàcils de tractar i sovint gairebé immediatament després del tractament s’experimenta una disminució important del dolor.

Hèrnies discals

Els discs herniats poden ser una font de dolor intens i debilitant que sovint s’irradia a altres parts del cos. Malauradament, una vegada que es produeix una hèrnia discal és molt poc freqüent que el disc s’arribi a curar del tot. Es pot evitar que es continuï deteriorant amb un tractament quiropràctic regular.

Esquinços, distensions musculars i contractures

Aquest és habitualment l’origen de la lumbàlgia entre els esportistes aficionats, un tipus de persones que fan molt poca activitat física durant la setmana, però que, quan arriba el cap de setmana, s’esforcen al límit de les seves possibilitats. La sobrecàrrega dels músculs o lligaments de la zona lumbar pot provocar petits trencaments dels teixits, que aleshores fan mal, s’inflamen i es posen tensos.

Estrès

Quan un s’estressa, el cos respon augmentant la pressió arterial i la freqüència cardíaca, de manera que el cos s’inunda d’hormones de l’estrès i els músculs es tensen. Si sempre s’està estressat, la tensió crònica fa que els músculs estiguin adolorits, debilitats i plens de nusos.