Pinçament d’un nervi

Quan els nervis es “pincen”, la lesió, la contractura i la inflamació dels músculs del voltant fan que el nervi es quedi comprimit i provoqui dolor.

El terme “pinçament del nervi” és una expressió genèrica que s’utilitza habitualment per descriure el dolor relacionat amb una sèrie d’afeccions que van des de subluxacions fins a dolor referit des dels nusos musculars, passant per síndromes del túnel.

La majoria de vegades, el que anomenem pinçament és en realitat un nervi irritat o inflamat, i el nervi no està realment pinçat. En la majoria de casos, els nervis s’irriten i s’inflamen quan els ossos, les articulacions o els músculs de la columna no es troben en la posició adequada o no es mouen correctament. Aquesta afecció s’anomena “subluxació” i el seu tractament és l’especialitat d’un metge quiropràctic.

Hi ha casos en què els nervis realment queden “pinçats”, com a la síndrome del túnel carpià, la ciàtica i la síndrome de sortida toràcica. En cadascun d’aquests casos, la lesió, la contractura i la inflamació dels músculs i del teixit connectiu del voltant fan que el nervi es quedi comprimit i provoqui dolor. Aquestes afeccions s’anomenen “síndromes del túnel”. Tractar les síndromes del túnel és més complex que tractar una simple subluxació vertebral, però normalment responen molt bé al tractament quiropràctic.

Els nusos musculars són nusos molt forts que es formen quan els músculs pateixen sobrecàrregues o lesions cròniques, i es manifesten com unes punxades o una sensació de cremor. Normalment els nusos provoquen un dolor que s’irradia a altres parts del cos, la qual cosa es coneix també com dolor referit. Per tractar amb èxit els nusos musculars normalment cal recórrer a la quiropràctica.
És molt important que es diagnostiqui de manera adequada la causa de qualsevol forma de dolor. Això és especialment important quan els nervis estan afectats, ja que la irritació o la compressió greu o de llarg termini d’un nervi pot provocar-ne una lesió permanent. Si li han dit que té un “nervi pinçat” és molt important que busqui l’atenció professional d’un metge quiropràctic tan aviat com sigui possible.