Moviment

Molts pacients amb lumbàlgia greu comenten que el dolor va aparèixer de cop quan van fer un gest tan senzill com ajupir-se per qualsevol motiu.  Qualsevol persona estaria d’acord amb el fet que el cos humà hauria de poder fer aquesta mena de moviments tan senzills. Per tant, què ha passat?

En tots aquests casos, les articulacions del cos del pacient estaven “bloquejades”; gairebé no es movien. Quan les articulacions d’una zona del cos no es mouen com ho haurien de fer, altres zones s’han de moure més per compensar-ho.  Això suposa un estrès important per a les zones que han de fer la feina de les altres, la qual cosa provoca dolor i inflamació. Alhora, les zones que no tenen un moviment normal empitjoraran lentament perquè els músculs es continuaran tensant, les articulacions s’enganxaran i els lligaments i tendons s’escurçaran.  Això deixa el cos en una situació molt inestable; si no es controla, el procés continuarà fins arribar a un punt que el cos gairebé no es podrà moure. Així és com una persona arriba a patir brots de dolor a la més mínima provocació.

La majoria de nosaltres hem vist persones que han perdut major part de la mobilitat normal. Això és freqüent sobretot entre la gent gran. Tot i així, al contrari del que es pensa, no és un efecte inevitable de l’edat; més aviat, és l’efecte inevitable de no mantenir la mobilitat del cos a través de l’exercici físic, una alineació sana i la mecànica corporal. Hi ha persones de seixanta anys, setanta anys o més grans que estan més forts i més flexibles que una persona normal de trenta, simplement perquè continuen fent exercici.

Mantenir la mobilitat és bàsic per viure sense dolor i incapacitat. Mantenir una bona mobilitat no és difícil, però no s’aconsegueix per si sola. Com per mantenir una bona postura, és necessari que es realitzin exercicis específics i estiraments per mantenir els músculs, els lligaments i els tendons flexibles i sans. A més, també és necessari que totes les articulacions del cos es continuïn movent de manera correcta. Tot i que això es pot aconseguir en gran mesura mitjançant estiraments, la majoria considera que també són molt beneficiosos els ajustaments quiropràctics rutinaris.